یزدفردا :مراسم سوگواری بمناسبت ایام شهادت حضرت زینب (س) به همت واحد خواهران هیئت انصارولایت در حسینه ارگ  یزد برگزار شد.


زن مگو مرد آفرین روزگار                                          زن مگو بنت الجلال،اخت الوقار

به گزارش یزدفردا به نقل از  هیئت انصار ولایت یزد در این مراسم سرکار خانم دکتر نیلچی زاده استاد حوزه و دانشگاه وکارشناس محترم برنامه تلویزیونی سمت خدا به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت حضرت زینب (س) پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز و اینکه امام حسین (ع) نمازگز ار بودند نه نماز خوان ،گفت:

نماز به منزله استوانه ایست در آتش جهنم که فرد ،خود را با آن از آتش نجات می دهد.

سخنران این جلسه با اشاره به اینکه منظور از امانت الهی در قرآن نماز است به بیان اهمیت نماز و نقش آن در رشد و تعالی انسان پرداخت.

ایشان سپس تفسیر دیگر امانت را امام حسین(ع) مطرح نموده و ولایت را روح نماز معرفی نمود وبا اشاره به عبارت اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَلاة در زیارت  وارث اضافه کرد این جمله نورانی می خواهد به ما بگوید امام حسین (ع) هم با نماز ما را هدایت می کند.

در ادامه ایشان به مضرات تجمل‌گرایی و تشریفاتی شدن در زندگیهای امروزی اشاره نموده و در این باب سخنی از امام خمینی(ره) نقل کردند که: «انسان در مسائل معنوی همواره باید خود را با بهتر از خود مقایسه کند و در مسائل مادی همواره به پایینتر از خود نگاه کند». ایشان همچنین با نقل روایتی از پیامبر(ص):که هر وقت دیدید مردم به سمت دنیا می‌دوند شما هم بدوید اما به سمت آخرت، اشاره کردند که نمی شود هر گناهی را انجام داد و دنیا پرستی کرد و بعد گفت که دل باید پاک باشد مگر وی که پر از آلودگیهای گناهان است می تواند پاک باشد و باید توجه باشد که خدا در عین ارحم‌الراحمین بودن اشد المعاقبین نیز هست.

دکتر نیلچی زاده در باب حجاب سخنانی ایراد نموده و در پایان با گریزی به رحلت پیامبر(ص) خاطر نشان کردکه حضرت رسول(ص) همواره آرزوی شهادت را داشتند و عهد خداوند نیز بر این است که اگر آرزوهای مؤمن را برای خود او برآورده نسازد حتماً برای ذریه‌ی او برآورده خواهد ساخت و این آرزوی پیامبر در کربلا و در آیینه آیینه شدن ذریه اش علی اکبر(ع) که از نظر سیرت و صورت شبیه‌ترین فرد به رسول خدا(ص) بود، مستجاب گردید.

در پایان مراسم با مدیحه‌سرایی مداح اهل‌بیت سرکار خانم رفیعی خاتمه یافت.

لازم به ذکر است این مراسم با استقبال جمعیت کثیری از با نوان یزدی مواجه شد که منجر به کمبود جا گردید،حضار پس از اتمام این مراسم مدتی نسبتا طولانی مشغول پرسش وپاسخ از سخنران جلسه بودند

که این خود بیانگر نیاز بانوان یزدی به مشاورین وکارشناسان خبره مذهبی است

در همین راستا هیئت انصارولایت دارالعباده یزد در نظر دارد از کارشناسان متخصص ومتعهد بویژه دربخش بانوان در برنامه های آتی استفاده نماید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا